Adjø Pim!

03.08.2014 10:37

I går reise Pim tilbake til eieren sin :(

I slutten av mai så jeg en annonnse på finn om en kanin som skulle selges for 200 kr. Den var i elite i nesten alle klasser, men ble solgt som kose/hoppekanin fordi den ikke ville hoppe. Den var så brunstig hele tiden og ville heller ligge i ro. 

Jeg kontaktet eieren som var veldig villig til å selge henne. Jeg kunne få ha henne på for fram til jeg evt bestemte meg for å kjøpe henne. Dessverre skrev vi ingen kontrakt (note to self: aldri en kanin i hus igjen uten kontrakt!! - my mistake!!)

På konkurransen "Rophus" fikk jeg overlevert Pim. Jeg så raskt at Pim ikke var særlig giret på å hoppe. Hun ville heller løpe forbi hinderne og tok jeg i henne la hun seg bare ned og brunstet seg. Men shit au - hun kostet jo bare 200 kr så jeg ville jo evt ikke gå i "tap" om hun bare ble en kosekanin.

Hjemme var Pim likedan. Hun hoppet godt når hun først hoppet men var i veldig dårlig form og veldig brunstete.

Men så, etter en god stund med mye turer og boende fast i stor binge skjedde det noe. Pim begynte å hoppe!! På vår første konk tok hun pinne i lie.

Andre konken startet jeg både KE, RE, HE og LIE. Pim hoppet knallbra! Ikke et stopp/ut på max tid. LIE vant hun og i høyde hoppet hun 75!!

Tredje konken hoppet hun enda bedre. Kun to riv i KE og RE kun tre. I rett hadde hun også god fart! Og dette da temperaturen var nærmere 34 grader i skyggen!! 

Jeg bestemte meg for å kjøpe Pim og tok derfor kontakt med eier. Men nå hadde eier muligens ombestemt seg. Hun vurderte å ta Pim tilbake og kastrere henne slik at hun ikke ble så brunstig. Skulle tenke på det til hun kom hjem fra ferie. 

Eier kom hjem fra ferie og sa jeg kunne kjøpe henne. Men da for 350,-  Altså nesten dobbel pris av det som stod på finn og som jeg tok som en selvfølge at prisen var. Jeg og eier ble ikke enige om pris og derfor ble det til at Pim måtte tilbake til eier. (som nevnt tidligere - aldri en kanin i hus igjen her uten kontrakt!)

Pim er en herlig kanin som kommer til å bli savnet her. Jeg likte virkelig godt denne lille raketten av en kanin!

Nå håper jeg Pim fortsetter i den retning hun begynte på her - altså hoppe godt. Jeg ønsker både Pim og eier lykke til videre :)