Her skjer det ting og tang :)

24.05.2014 19:34

BLANCHO

19 mai kom Blancho til meg (Nina). Blancho er Novas helbror som ble solgt til dyrebutikk i fjor. Eier var ikke intr i kaniner lenger og ville gi bort Blancho. Via Cathrine Jacobsen (stall skiftestad) kom Blancho til meg :)

Selv om vi driver med omplassering og tar inn kaniner til omplassering blir Blancho hos meg. Han skal ikke videre og vil bli Novas kompis. 

Nova & Blancho har fått hilse på hverandre og det ser jammen ut til å at de kjenner hverandre igjen! Er det mulig liksom? To kaniner som ble skilt for et år siden som husker hverandre? 

Blancho ble kastrert 23 mai og om noen uker skal han bondes med Nova.

 

KULL

Roxi fikk 5 unger 19 mai. Dessverre døde tre slik at det bare er to stk igjen.

Hydrea fikk minst 7 unger 23 mai. Alle lever ennå og ser bra ut. Minst 4 stk med kappe og en chinchillafarget. Annonse på disse vil komme så fort jeg (Nina) får oversikt over antall og farger.

 

HITTEKANIN

Via facebook ble vi gjort oppmerksomme på en kaningutt som ble funnet i Haugesund sentrum. Hilde har den nå hjemme hos seg. Ingen har meldt seg som eier. Kaninen er en gul/sort japanertegnet dvergvedder. Han leter etter nytt hjem om ikke eier melder seg.

 

KONKURRANSE I STAVANGER - MAIKONK

23 mai var jeg (Nina) i Stavanger på konkurranse. Jeg hadde med Pelliken, Madde og Blue. Alle tre hoppet veldig bra og fikk gode resultater.

Pelliken hoppet 1+0 i kroket og 0+1 i rett. 

Blue hoppet 0+0 i kroket og fikk siste pinnen. Han er nå i middels i begge grener.

Madde imponerte med å hoppe 0+2 i kroket middels!